Detaljer og viktig info
Ofte stilte spørsmål
Lag din egen meny
Det er flere menyer beskrevet under siden Menyer. Husk at du kan selv velge mellom den forretten, hovedretten og desserten du vil ha, slik at dere setter sammen deres egen meny.
Lokalleie
Mange selskaper (særlig brylluper) reserverer hele helga, da de dekker, pynter og gjør i stand fredag, holder selskapet lørdag og tar med seg gaver, kaker, drikke og musikkanlegg på søndag.
Disse betaler for reservasjon hele helgen, fra fredag 09:00 til søndag ettermiddag 18:00. Se oppdaterte priser.
Leie av kurs – konferanserom
Konferanserom kan leies for 500,- i tillegg til ordinær husleie. Kursrommet inneholder projektor og surroundanlegg.
Kjøkken/serveringshjelp
Mange selskaper synes det er greit å få kjøkken/serveringshjelp av oss. Vi tar timespris på servitør og kjøkkenhjelp. Sistnevnte hjelper kokken med å legge opp de forskjellige rettene, samt ta oppvasken.
Noen vil og ha betjent bar utover natten, ofte vil da en servitør kunne gå igjen utover natten og betjene bar, rydde bort etc.
Buffet
Gi beskjed om det er ting dere vil ha med, unnlate eller bytte ut på Buffeten, så ordner vi dette, samt justerer evt. prisen. Buffeten er priset slik som beskrevet under menyer, men reduseres hvis man vil sløyfe desserten.
Det er ofte mye kaker slik at mange selskaper syns det er unødvendig med dessert. Merk at det er halv pris på buffeten for barn mellom 5 – 12 år, og gratis for de fra 0-4 år.
Ved buffeten trenger man ikke servitører – man setter drikke ut på bordene, og gjestene tar med seg tallerkenen ut på kjøkkenet etter mat.
Buffeten er mye brukt ved dåp, konfirmasjoner og jubileer. Bryllupsmiddagene er i all hovedsak tre-retters serverte menyer.
Alkoholfrie drikker
Gjestene kan kjøpe inn drikke selv, eller vi kan ordne dette mot et tillegg. Dette gjelder særlig selskaper som dåp og konfirmasjoner.
Drikke settes da ut på bordene og gjestene kan forsyne seg så mye de vil av dette, også senere under kaffen.
Kaffe kan vi også sette fram sammen med aperitif før bryllupsmiddager (sammen med eksempelvis kringle/frukt) da mange har reist langt og er kaffetørste.
Alkoholholdige drikker
Vi har gått vekk fra skjenkebevillingen. Det betyr at gjestene tar med seg sitt eget drikke både til middag og bar.
Dette har vist seg å være en suksess; mange selskaper vil ha fri bar der nede, og da er det greit å ordne sitt eget alkoholholdige drikke.
Lys/blomster/servietter
Dette pleier gjestene å ordne selv, samt bordkort. Hvis gjestene ønsker at vi ordner dette, gi da beskjed om hvilken farge det skal være på servietter og lys.
Hvis det er ønskelig med tøyservietter brettet i vifter, ordnes dette mot en leie pr. tøyserviett. Se priser.
Musikk / PA-anlegg
Musikkanlegg/PA-anlegg kan leies av oss (JBL EON-anlegg med aktive høyttalere og miksebord).
Det eneste du bringer selv er egen mobil/PC med spillelister.
NB! Ikke internett på Strandhytta.
Eller eventuelt en trubadur. Vi kjenner flere både en, to og flermanns orkester som vi kan formidle kontakt med hvis det er ønskelig.
Kaffe/kaker
Gjestene ordner kaffe og kaker selv, men vi er behjelpelige med å koke kaffe og sette fram kakebord samt ta oppvasken etter denne.
Her beregnes en timepris som kjøkkenhjelp (se priser)
Tider
Avtales for hvert enkelt selskap. Er det ikke noe som skjer kvelden før, er det intet i veien for å komme inn med eks. drikke, musikkanlegg etc. da. Det er intet ekstra for dette.
Vanligvis avsluttes selskaper 02.00, men avtaler kan gjøres for hver enkelt selskap.
Vask
Vask av lokalet er obligatorisk – se priser.
Står det igjen oppvask eller rydding fra bordene til dagen etter, ønsker mange å setter bort også denne jobben.
Timeprisen her er som kjøkkenhjelp.
Bål
Høyt bål nederst på brygga kan bestilles – se priser. Opptenning ordner vi når det er ønskelig.
Avbestillingsgebyr
Om man avbestiller Strandhytta mindre enn seks uker fra reservert dato, må det påregnes et avbestillingsgebyr på 2/3 av avtalt husleie.